Saturday, October 27, 2007

Tallinnan tuliaisia

Mies oli ostanut mulle synttäriylläriksi matkan Tallinnaan, joten käväisimme siellä. Olimme ensin yhden yön laivalla, sitten päivän Tallinnassa, toisen yön Viru-hotellissa ja lopuksi iltalaivalla kotiin. Oli hillittömän hauskaa turisteilla Tallinnassa, yleensä sinne kun vaan mennään ostelemaan kuka mitäkin. Kävimme muun muassa Tallinnan miehitysmuseossa ja jossain toisessa museossa, jonka nimi ei mulle koskaan selvinnyt, kiertelimme vanhaa kaupunkia ja uutta keskustaa. Käväisin parissa lankakaupassa -10% -projektista huolimatta. Vai pitäisikö sanoa jo suosiolla +10% -projekti?...


Tietenkin virolaista hahtuvaa. On niin mun väristä, että oli ihan pakko ostaa!


Ja virolaista villaa Oü Aade Lõng -nimisenä. Sekä hahtuvat että villat ostin SadamMarketista. Näistä ajattelin tehdä muutaman joululahjaprojektin, mutta hys niistä toistaiseksi.


Nämä kerät ovat ihanaisen pehmeää merinovillaa. Vyötteessä lukee Martine Irrestringibile BBB. Ei alunperin pitänyt ostaa tällaista, mutta keskustelu kulki suurin piirtein näin:
Mies: "Kato kun kiva väri." (Ottaa kerän käteensä.)
Minä: "Onpa pehmeetä. Kato tää on merinovillaa."
Mies: "On tosi pehmeetä. Saaks tästä hanskat?"
Minä: "Tyhmä kysymys." (Lappaa keriä ostoskoriin.)

Samantapainen keskustelu käytiin myös näiden ihanaisten Hjertegarnin Alpacasilkkien kanssa, paitsi että pyyhin välillä kuolaa suupielistäni keriä hipelöidessäni:

Kuvissa värit on vähän kummallisesti, koska aurinkoa ei täällä kuvauspäivänä näkynyt.

Koi kävi ja lykkäsin sille paljon mulle puhumatonta lankaa mukaan. Ostosten ja lahjusten jälkeinen lankavaraston saldo on 67 315g. Mukana siis roikutaan, juuri ja juuri. ;) Lankavaraston aloituspaino oli 66 901g ja tavoitteekseni asetin lankavaraston kooksi 60kg. Varmasti onnistuukin tätä tahtia...

1 comment:

Anonymous said...

Kylla, luultavasti niin se on