Sunday, September 03, 2006

Oli pakosti hauskaa, kun kaikki rahatkin meni

Kuten otsikosta voikin jo päätellä, löysin kaikkee kivaa Kädentaito 2006 -messuilta. :) Kaikki tutut tuntui käyneen siellä jo eilen, enkä meinannut löytää ketään seuraksi, niin rekrysin sitten mieheni mukaan. Mies olikin yllättävän mukavaa messuseuraa: ei pahemmin edes marissut ja kierteli katselemassa tuotteita kiinnostuneina ja informoi mulle aina, kun jossain sattui olemaan jotain mua kiinnostavaa. Mukavat messut oli kaikenkaikkiaan.


Ostin Toikalta yllänäkyvän setin: Siinä on ohje kivaan pikkulaukkuun (näkyy jonkin verran tossa paperikassin kuvassa), violettia Putkista ja virkkuukoukku. Tykkään tommosista valmiista seteistä, varsinkin kun virkkaamisessa oon vielä niin alottelija. Tommoselle pikkukassille luulis löytyvän käyttöä, eikä se oo tyhmempi joululahjaideakaan. (Jostain syystä muuten mun päässä liikkuu koko ajan vaan joululahjat.) Esittelen sitten, mimmonen kassi tuli. Ainakin siellä esilläollut mallikappale oli hieno ja nätti, katsotaan pääsenkö samaan.


Ylläolevat helmet on Zenzulusta, joka yllätti kivalla valikoimallaan. Oli just semmosia helmiä, mitä oon mielessäni etsiskelly. Näistä pitäis syntyä itselle ainakin kaulaketju, mutta katotaan minä vuonna saan sen valmiiks. Mustilta näyttävät helmet on oikeasti ihan tummanpunaisia ja -sinisiä. Allaolevat helmet on puolestaan Helmimerestä.
Ja tulihan sitä tietysti muutakin lankaa ostettua Putkiksen lisäksi. Piikulta ostin ihananvärisiä hahtuvia, koska säästin postituskuluissa:

Näistä saattaisi syntyä tumppuja... Olen myös miettinyt jotain kivaa hahtuvakassia, mutta sekään ei ole edennyt ajatuksen tasoa pitemmälle. Sorruin myös Kitten mohairiin, vaikka inhoan neuloa (tai oikeastaan purkaa) mohairia. Mutta kuinka näin syötävän väristä lankaa muka voi vastustaa?


Messuerikoisuutena ostin sitten Käsityökorista terveysvaikutteista sukkalankaa, jonka mukana tuli DMC:n tuotekuvasto tälle vuodelle. Jos joku haluaa, niin saa ton. Maksaa se tuolla nettikaupassa näköjään huimat 2,5€. En itse pahemmin ristipistotöistä välitä, vaikka kuvastossa olikin kaikkea nättiä.
Terveyslankaa on Austermannin Step-nimistä sukkalankaa, jossa on mukana aloe veraa ja jojoba-öljyä. Huvitti, että vähän kun olis jalkarasva sukassa siis. Ostin joka tapauksessa omia sukkiani varten ton punasävyisemmän kerän ja mies tykästyi tuohon sinertävään. Katotaan kauanko kestää neuloa koon 46 kanoottiin sukat langasta, jonka suosituspuikkokoko on 2,5-3. Josta tulikin mieleen, etten omista kummankaan kokoisia bambuisia puikkoja! Olen vakaasti päättänyt, että metallisiin tai muovisiin sukkapuikkoihin en enää koske. Bambuiset on ehdottomasti mun juttu.

Sitten vähän omia kädentaitoja esitelläkseni:

Tein sukat työkaverille. Kiva väriyhdistelmä ja perussukat. Kukahan ne vaan mulle päättelis? Ei oikeen tällä hetkellä nappaa...
Keskeneräisä sormikkaita kaksi paria. Tai nuo toiset on päättelyä vaille valmiit ja toisissa hirmuinen puikkohäkkyrä kiinni, kuten näkyy. Eipä niistäkään enää puutu kun kaksi sormea. Ylläolevat on vähän isommat kun allaolevat. Nämä tulee työkaverin pojille, niin pitää vähän hakea sopivaa kokoa. Ne, mitkä ei sovi, kauppaan sitten meidän mummulle. :)

Nyt vois lopetella ja alkaa harkita lepäämistä. Huomenna taas pitkä päivä. Ensin töitä 8-16, sitten pakollista hoivaforumia 16.30-20.30. Plääh. Ei toi forumi innosta tippaakaan, muttei siitä viitti valmistumista kiinni jättää. Joten lepäilemään!

2 comments:

Arteeni said...

Wow, kyllä sulla onkin ollut hauskaa!

Anonymous said...

Ei kai noihin ostoksiin voi muuta todeta kuin että M'OLEN KADE ;)